Snaigės yra ledo kristalų grupės, susidarančios debesyse dideliame aukštyje ir esant labai žemai temperatūrai. Kad šie ledo kristalai susidarytų, vandens lašelis pirmiausia turi būti užšalęs aplink pakabintą dalelę debesies viduje. Šios dalelės gali būti dulkės arba žiedadulkės ir vadinamos kondensato šerdimi. Kai vanduo debesies viduje užšąla, jis įgauna šešiakampės prizmės formą. Viena iš snaigių savybių, labiausiai pritraukiančių žmonių ir mokslininkų dėmesį, yra ta, kad snaigės –  simetriškos. Matematikos pasaulyje simetriškas objektas yra tobulas. Be to, niekada nerasite dviejų vienodų snaigių.

Gruodžio 13–14 dienomis IA, IIA ir IIY klasėse vyko integruota matematikos ir chemijos pamoka „Snaigių mokslas“. Pamokos pradžioje mokiniai dalyvavo „Mentimeter“ viktorinoje, kurioje pasitikrino savo žinias apie snaiges, jų susiformavimą ir spalvą. Vėliau susipažino su snaigių rūšimis. Ar žinojote, kad yra daugiau nei 140 snaigių rūšių?

Mokiniai atliko keletą užduočių:

  • kiekvienas mokinys, panaudodamas kuo daugiau įvairių trikampių rūšių, sukūrė skaitmeninę snaigę programėle com/PaperSnowflake,
  • išmokę išlankstyti popierių į lygias šešias dalis, iškirpo po penkias simetriškas snaiges (visos snaigės buvo suklijuotos ant lemputėmis papuoštų ritinių, taip buvo imituota snaigių pūga),
  • gražiausią savo snaigę mokiniai fotografavo virtualiai parodai.

Aplankyti ir pasigrožėti galite ir kiekvienas iš jūsų:

https://www.artsteps.com/view/63989fcec7819d2ab09aebb0 (IIY klasė),

https://www.artsteps.com/curate/639efa43c0a4cb48a004ddee/1 (IIA klasė),

https://www.artsteps.com/view/63a094ded8b47568e26eebb9  (IA klasė).

Lydija Dronova-Platbarzdė, matematikos mokytoja