Gruodžio 2 d. I kl. mokiniai rinkosi į STREAM dieną „Kuriame istorijas“. Jie turėjo galimybę dalyvauti šešiose edukacijose. Džiugu, kad net penkias iš jų vedė gimnazijos mokytojai: „Istorijų kaleidoskopas“ (J. Stancelienė, I. Gutauskienė), „Tekstų kūrimo su LEGO laboratorija“ (R. Zvilnaitė, D. Oss), „Debatai: skirtingi požiūriai į vieną  tekstą“ (P. Baranauskas, V. Kizevičiūtė), „Istorijos grandinėlė“ (J. Valančienė, Ž. Muzikevičiūtė), „Iliustracija – teksto prasmės atskleidimas“ (D. Kukla, E. Graželiūnė). Edukaciją „Istorijų pasakojimo dirbtuvės“ vedė Šiaulių Dailės galerijos darbuotojos.

Dailės galerijos darbuotojos demonstravo galerijos sukurtą filmuką „Maistas“.  Mokiniai, peržiūrėję trumpą istoriją, suprato, kaip senovėje žmonės kurdavo pasakojimus –  juos užrašydavo maistu. Istorijų pasakojimų dirbtuvėse mokiniai iš laikraščių bei žurnalų antraščių kūrė ir pristatė savo šmaikščias istorijas. (J. Labanauskienė)

„Vieną dieną milijardierių(ę) X pasiekė netikėta žinia…“ –  tokią istoriją pirmokai kūrė visą pamoką. Negana to, kiekvienam teko pakartoti prieš tai kalbėjusių bendraklasių mintis ir tik tada pridurti savo tęsinį. Ko tik neišgirdome! Buvo ir juoko, ir jaudulio, ir intrigų, teko ir gelbėti vieniems kitus. Per 40 min. atsiskleidė mokinių  vertybių pasaulis, išryškėjo atminties galimybės, žodyno turtingumas, kūrybiškumas. (J. Valančienė)

Užsiėmimo pradžioje aptarta, kokius tekstus mokiniai skaito ar žino, aiškintasi, kaip  iliustracija gali papildyti ar paaiškinti tekstą, o galbūt iškreipti jo prasmę. Kiekviena klasė klausėsi aktorių balsu skaitomos  poezijos (skambėjo mokiniams žinomi tekstai: P. Širvio „Saulė ant bėgių“, H. Radausko „Begalinis liūdesys“, A. Baltakio „Aš viską pamiršau“, J. Marcinkevičiaus „Tu numegzk man mama kelią“)  ir ją iliustravo.  Jiems puikiai pasisekė atskleisti tekstų turinį ir nuotaiką. (D. Kukla)

Istorijų pasakojimas – būdas dalytis patirtimi, perduoti informaciją, emocijas ir žinias kitiems. Pradėję nuo trumpos LEGO istorijos, mokiniai išsiaiškino, kiek kaladėlių prireiktų pastatyti bokštui nuo Žemės iki Mėnulio. Atlikę apšilimo pratybas, gimnazistai susipažino su istorijų pasakojimo būdu, kai pasakotojas pirmiausia iš LEGO kaladėlių sukuria modelį, o po to jį interpretuoja – kuria istoriją. Artėjančios didžiosios metų šventės įkvėpė temą kūrybai, mokiniai prisiminė savo pirmuosius žaislus, kūrė jų modelius ir pasakojo šių žaislų istorijas. (R. Zvilnaitė)

Mokiniai burtų keliu rinkosi vieną iš šiais metais analizuotų istorijos temų (pvz., Napoleono imperija buvo tik vieno žmogaus, atnešusio Europai tik karus ir negandas, noras“). Istoriją teko pasakoti taikant debatų metodą. Teigiančiųjų ir neigiančiųjų komandos turėjo keturiais atgumentais įrodyti ar paneigti pagrindinę mintį. Komandoms ieškoti, formuluoti argumentus padėjo Debatų klubo nariai. Manome, kad mokiniai liko patenkinti, kad išbandė debatų metodą, kad mokėsi argumentuoti, išsakyti savo nuomonę. (V. Kizevičiūtė)

Audronė Saldauskienė, Kalbų ir socialinių mokslų skyriaus vedėja

Nuotraukos: Nini Shaorshadze