Skatinant tyrimais grįstą mokymą(si), domėjimąsi STEAM mokslais, spalio 12 d. pirmokams buvo organizuota STEAM atradimų diena. Mokiniams buvo sudaryta galimybė teorines žinias pritaikyti praktiškai ir atlikti gamtos mokslų praktikos darbus.

Praktikos darbas „Vandens fizikinių savybių tyrimas“

Mokiniams teko įsivaizduoti, kad yra vandens tyrimo laboratorijos analitikai. Jų užduotis: ištirti pateikto vandens kietumą ir pateikti rekomendacijas, kurios rūšies vandenį galima saugiai naudoti vaistų tirpalams, kuris sudarys mažai nuovirų kaitinimo įrengimuose ir kurios rūšies vanduo šiems tikslams pasiekti yra visai netinkamas. Stiklinėse be etikečių buvo pateiktas mineralinis, distiliuotas ir vandentiekio vanduo. Teko nustatyti, kurioje stiklinėje kokios rūšies yra vanduo. Išsiaiškino, kaip susidaro rasos lašeliai ir kodėl ant monetos lašinamas vanduo ne iš karto nuteka nuo Kiek lašų telpa ant monetos? Chemijos mokytoja Virginija Savickaitė

Praktikos darbas „Cilindrinis veidrodis“

Fizikos kabinete mokiniai buvo kviečiami tyrinėti optikos pasaulį ir eksperimentuoti su cilindriniais veidrodžiais. Ši unikali veikla paskatino mokinius pažinti sudėtingas mokslo sąvokas atliekant ne tik praktinį, bet ir kūrybinį darbą. Mokiniai analizavo, kaip cilindriniai veidrodžiai gali iškreipti arba transformuoti vaizdus. Jie kūrė savo inicialus ir įvairius piešinius bei stebėjo, kaip vaizdai atgyja ant veidrodžio paviršiaus. Cilindriniai veidrodžiai leido mokiniams suprasti optikos principus, tokius, kaip: atspindžio kampas, šviesos sklidimas ir perspektyva. Mokiniai taip pat turėjo galimybę aptarti, kaip optikos dėsniai yra taikomi realiame gyvenime – nuo meno ir dizaino iki medicinos prietaisų ar architektūros. Ši praktinė veikla suteikė mokiniams galimybę išbandyti mokslo principus ir juos pritaikyti kūrybiškai. Fizikos mokytoja Rima Valčiukienė

Praktikos darbas „Gyvūninių audinių atpažinimas šviesiniu mikroskopu“

Mokiniai susipažino su optinio ir elektroninio mikroskopo veikimo ypatumais, prisiminė ir pakartojo ląstelės, audinio, specializuotų ląstelių sąvokas, taip pat išsiaiškino, kaip apskaičiuoti mikroskopo bendrą didinimą. Dirbdami su optiniu mikroskopu, atpažino griaučių skersaruožį raumeninį audinį, nurodė jo funkcijas organizme. Be to, paruošė burnos epitelio ląstelių mikropreparatus, juos stebėjo per optinį mikroskopą. Biologijos mokytojos Kristina Muraškienė, Danguolė Vaičekauskienė

Praktikos darbas „IT panaudojimas gamtai pažinti”

Mokiniai, naudodami rūšių atpažinimo programėlę, aktyviai tyrinėjo aplinkos biologinę įvairovę. Kiekvienos klasės mokiniai grupėmis fiksavo ir identifikavo įvairias augalų bei gyvūnų rūšis, aptinkamas gimnazijos teritorijoje. Ši praktinė veikla paskatino mokinių smalsumą, plėtojo jų gebėjimus dirbti su technologijomis ir pažinti ekosistemas. Sukaupti duomenys ne tik praturtino jų žinias apie biologinę įvairovę, rūšių įvardijimo principus, bet ir paskatino diskusijas apie gamtos apsaugos svarbą. Biologijos mokytojas Aidas Bertulis

Edukacija „Natūralių kvepalų gamyba“

Mokiniai turėjo unikalią galimybę ne tik sužinoti apie nuostabų kvapų pasaulį, bet ir paeksperimentuoti su įvairiais aromatais. Teorinėje dirbtuvių dalyje mokiniai sužinojo apie kvapų poveikį emocijoms, nuotaikai, praktinėje dalyje jie maišė skirtingus aromatus ir kūrė savo individualų kvapą. Ši kūryba išlaisvino kažkur tūnojusią vaizduotę, fantaziją ir leido atskleisti save ne rašiny, ne piešiny, o kvape. Kuratorė Toma Songailė

Po STEAM dienos mokiniai išsinešė ne tik bagažą žinių, bet ir geros nuotaikos.

Romualda Pupinytė, direktoriaus pavaduotoja

Nuotraukos: Dano Šidlausko