Rugsėjo 27 – spalio 1 dienomis Didždvario gimnazijos mokiniai: Atėnė Domeikaitė (IIM kl.), Smiltė Beržinskaite (IIG kl.), Vilius Peršinas (TB1 kl.), Dominykas Mykolaitis (TB1 kl.) ir Ugnius Klusas (IIIB kl.), ir IT mokytojas Marius Sketerskas dalyvavo Erasmus+ projekto „FabLab SchoolNet: STEAM education and learning by Robotics, 3D and Mobile Technologies” mokinių mainuose Graikijoje, Trikalos mieste.
Projekto, kuriame dalyvavo mokiniai ir mokytojai iš Lietuvos, Graikijos, Bulgarijos, tikslas – susipažinti su papildytos realybės (AR) ir 3D spausdinimo technologijomis, robotika ir šias galimybes pritaikyti mokymo(si) ar kitose aplinkose.
Projekto užduotis buvo sukurti žaidimo stalą „Odisėjo misija“: robotas-Odisėjas (pagal senovės Graikijos mitologiją) turėtų aplankyti objektus ir pasiekti savo namus Itakėje.
Pirmą dieną – Art dieną – iš molio kūrėme objektus (ciklopą, kiaules, slibinus ir kt.) stalo žaidimui, kai kuriuos bandėme perkelti į 3D aplinką. Po pietų dalyvavome bendroje sportinėje veikloje, susipažinome.
Antrą dieną mokėmės ir dirbome su 3D objektų kūrimo programomis ir spausdinome 3D spausdintuvu, kūrėme žaidimo veikėjus ir dekoracijas: Odisėją, Penelopę, Odisėjo namus Itakėje, Trojos pilį ir kt. Po pietų vykdėme miesto pažinimo misiją – lobių paiešką, naudodamiesi QR kodus, aplankėme įžymias miesto vietas.
Trečią dieną konstravome ir programavome robotus žaidimui „Odisėjo misija“, aprašėme įvairius žaidimo lygius ir taisykles, sukūrėme žaidimo lygius: Lengvas, Vidutinis, Sunkus ir Pagrindinis. 4 robotai-Odisėjai sėkmingai įveikė Lengvąjį lygį.
Ketvirtą dieną vykome į žymiausius Graikijos vienuolyno kompleksus Meteora vietovėje, kur vienuolynai pastatyti ant kalvų ir uolų. Lankėmės Graikų švietimo muziejuje, susipažinome, kaip tobulėjo švietimo sistema Graikijoje. Lankėmės Trikalos miesto savivaldybėje, kurioje sužinojome, jog šis miestas vadinamas „Smart“ vardu. Atstovai demonstravo miesto vandens, auto parkavimo ir kitus stebėjimo sistemas, rodė įvairius prototipus, ateities naujoves. Po pietų bendravome prie vakarienės stalo, ragavome nacionalinius graikiškus patiekalus.
Penktą dieną domėjomės papildytos realybės (AR) galimybėmis ir jos panaudojimu. Penktos dienos popietės dauguma nelaukėme, juk teko atsisveikinti.
Manau, kad šis projektas paskatino mokinius labiau domėtis įvairiomis naujausiomis technologijomis ir tendencijomis, įtvirtino komunikavimo bei kūrybingumo kompetencijas.
Mokinių, dalyvavusių projekte, nuomonė:
Atėnė Domeikaitė (IIM kl.)
„Esu labai dėkinga, kad turėjau galimybę dalyvauti šiame projekte. Projektas man padėjo įgyti didesnį pasitikėjimą savimi, išmokau bendradarbiavimo ir organizuotumo. Projekto metu turėjau galimybę labiau save pažinti bei apsispręsti, ar tikrai norėčiau studijuoti užsienyje. Esu pasiruošusi dar ne vieną kartą sudalyvauti panašiame projekte.“
Smiltė Beržinskaitė (IIG kl.)
„Projektas, mano nuomone, buvo įdomus. Sužinojau apie graikų kultūrą, susipažinau su įvairiais žmonėmis ir susiradau naujų draugų.“
Ugnius Klusas (IIIB kl.)
„Manau, veiklų buvo nei per daug, nei per mažai. Jos visos buvo įdomios, naudingos, laikas neprailgo, daug komandinių užduočių. Nekilo jokių nesklandumų.“
Dominykas Mykolaitis (TB1 kl.)
„Šis projektas leido man artimiau susipažinti su robotikos bei 3D maketavimo ir spausdinimo technologijomis. Bendradarbiaudamas grupėse, susipažinau su naujomis kultūromis ir požiūriais. Dalyvaudamas šiame projekte patobulinau savo tiek akademines, tiek bendrąsias kompetencijas.“
Vilius Peršinas (TB1 kl.)
„Buvo labai smagu. Susitikome skirtingos kultūros savo amžiaus žmonių. Pamačiau centrinės Graikijos kraštovaizdį, kuris buvo neapsakomai gražus. Be to, praplėčiau savo robotikos, 3D modeliavimo žinias ir įgijau naujos patirties.“
Marius Sketerskas, IT mokytojas