Erasmus+ Cooperation partnerships in school education
2023-1-IT02-KA220-SCH-000159590
Spalio 1 d. startavo tarptautinis ARIES (papildytos realybės (PR) technologija geresniam švietimui Europos mokyklose ) projektas, kuriame dalyvauja šešių šalių: Italijos, Graikijos, Vokietijos ir Lietuvos, atstovai. Šis projektas bus vykdomas dvejus metus. Pirmojo nuotolinio susitikimo metu buvo aptarti projekto tikslai ir uždaviniai bei jų įgyvendinimui tinkamos veiklos. Vykdant ARIES projektą, siekiama sukurti ir skleisti lanksčius, paprastus ir nebrangius mokymosi modulius vidurinių mokyklų mokytojams. Įgyvendinus projektą, mokytojai įgis naujų įgūdžių ir kompetencijų, reikalingų papildytos realybės (PR) technologija pagrįstų įrankių naudojimui. Tokiu būdu bus pasiektas svarbus rezultatas – bus sukurtos patrauklios mokymo programos ir mokymosi veiklos. Be to, vykdant ARIES projektą, bus skatinami novatoriški mokymo metodai ir atvirojo kodo PR mokymosi technologiniai sprendimai, kuriais partneriai, siekdami sukurti gerosios praktikos rinkinį, galės dalintis.
Last October 1, 2023, the ARIES project as just started and we are happy that our first online meeting has already been held. Today, in this first kick off meeting the aim and the objectives of the project have been discussed to all six partners (from Italy, Greece, Germany, Lithuania). Moreover, we plan in detail the activities to be carried out.
Specifically, the ARIES project – Augmented and Immersive Reality for Improved Education in Schools in Europe – aims to develop and disseminate flexible, simple and low-cost learning modules for secondary school teachers. Thanks to this project, teachers should earn new skills and new competences to master the use of tools based on Augmented and Immersive Reality technologies during their teaching activities.
By doing this, creation of engaging curricula and learning activities will be an important outcome. Furthermore, within ARIES, innovative teaching approaches and open-source A&IR learning technology solutions will be promoted to be shared among the partners, with the aim of creating a set of good practices that can be replicated everywhere.
Alla Chvostova, projekto dalyvė
Didždvario gimnazija dalyvauja Erasmus + projekte „Papildytos realybės (PR) technologija geresniam švietimui Europos mokyklose“ (Augmented and Immersive Reality for Improved Education in Schools in Europe (ARIES)). 2023-1-IT02-KA220-SCH-000159590
Gegužės 15-17 dienomis vyko bendradarbiavimo susitikimas Modal Epal Trikalon mokykloje Trikaloje (Graikija). Vyko intensyvios diskusijos apie papildomos realybės integravimą į mokomąjį procesą, siekiant praturtinti mokymosi patirtį ir padidinti mokinių įsitraukimą. Be to, dalyviai gilinosi į pamokų planų kūrimo strategijas, siekiant sukurti interaktyvius ir įdomius mokymosi metodus. Taip pat buvo aptarta kompetencijų vertinimo sistema, kuri padeda objektyviai įvertinti mokytojų ir mokinių pasiekimus ir ugdymo pažangą. Šiame susitikime bendradarbiavo mokytojai ir mokslininkai iš Italijos, Vokietijos, Graikijos ir Lietuvos, dalindamiesi savo patirtimi ir idėjomis. Toks tarptautinis bendradarbiavimas leido praturtinti žinias ir paskatinti kūrybišką požiūrį į švietimo iššūkius. ARIES projekto dėka, mokytojai praturtins pamokas, o mokiniai turės galimybę išbandyti trimačius modelius per mokomųjų dalykų, tokių kaip biologija, istorija ar geografija, pamokas.
Papildyta realybė (Augmented and immersive reality) labiausiai stebinanti pastarųjų dienų technologija, kuri sujungia virtualų ir realų pasaulį į vieną visumą, ji ugdymo(si) procesą daro įdomesnį ir patrauklesnį mokiniams. Kitaip tariant, tai netikra, menama aplinka, kuri vartotojui tampa tarsi natūrali aplinka ir kurią gali matyti kompiuterio ar telefono ekrane. Virtualioji realybė sukuriama naudojant kompiuterį, interneto ryšį, programinę įrangą. Pasitelkę papildomą realybę, galime patirti pasivaikščiojimą su dinozaurais, kelionę į kosmosą, nardymą po povandeninį pasaulį ar ekskursiją po žymiausias pasaulio vietas.
Alla Chvostova, anglų k. mokytoja, Lydija Dronova-Platbarzdė, matematikos mokytoja, Kristina Rimkuvienė, IT mokytoja
Inovatyvūs mokymo sprendimai ugdymo procese
Lapkričio 15-18 dienomis Palerme (Italija) vyko Erasmus+ ARIES (Papildytos realybės (AR) technologija geresniam švietimui Europos mokyklose) 2023-1-IT02-KA220-SCH-000159590 projekto profesinio tobulėjimo mokymai (CPD), kuriuose dalyvavo mūsų mokyklos pedagogai: Alla Chvostova, Lydija Dronova-Platbarzdė ir Kristina Rimkuvienė. Mokymai subūrė švietimo specialistus iš projekto partnerių šalių: Italijos, Graikijos, Vokietijos ir Lietuvos. Mokymai buvo orientuoti į naujausias technologijas ir kūrybinius metodus, siekiant padėti mokytojams sukurti įtraukiančias ir inovatyvias mokymosi patirtis, tas dalyviai įgijo vertingų žinių ir įgūdžių, kurie padės tobulinti mokymo praktiką, ypač naudojant papildytą realybę (AR) kaip priemonę mokinių mokymui.
Papildyta realybė (AR) buvo pristatyta kaip galingas įrankis, padedantis mokiniams geriau įsisavinti medžiagą, vizualizuoti sudėtingus konceptus ir patirti mokymosi procesą interaktyviai. Tokios technologijos gali padidinti įsitraukimą ir skatinti gilų įvairios mokomosios medžiagos supratimą. Vizualizacijos gali suteikti aiškumo ir padėti susieti teoriją su praktika. Akcentuotas Dizaino mąstysenos (Design thinking) metodas, kuris remiasi kūrybiniu problemų sprendimo procesu, skatinančiu inovatyvumą ir įtraukumą. Šis metodas padeda dalyviams generuoti naujas idėjas, kurti produktus, spręsti problemas. Dizaino mąstysenos metodas ypač svarbus, nes skatina kūrybiškumą ir bendradarbiavimą, taip pat leidžia įsiklausyti į dalyvių poreikius ir sukurti aplinką, kuri būtų pritaikyta šiuolaikiniams iššūkiams.
Profesinio tobulėjimo mokymuose buvo derinami teoriniai ir praktiniai užsiėmimai, leidžiantys dalyviams tiesiogiai patirti dizaino mąstysenos procesą ir papildomos realybės galimybes. Tad mokytojai galėjo ne tik išmokti naujų metodų, bet ir išbandyti juos realiose situacijose, įgyti praktinių įgūdžių, kuriuos galima taikyti kasdienėje veikloje mokyklose. Mokymų dalyviai taip pat įgijo svarbių kompetencijų, kurios leis jiems tapti šiuolaikinio, inovatyvaus švietimo lyderiais, gebančiais įkvėpti ir motyvuoti mokinius bei kolegas.
Vyko diskusijos, praktiniai užsiėmimai siekiant išbandyti AR/VR technologijas. Buvo pristatytos skirtingos priemonės, skirtos AR/IR turiniui kurti, aptartos jų stipriosios ir silpnosios pusės bei praktiniai pritaikymo pavyzdžiai skirtinguose mokomuosiuose dalykuose. Be mokymų, dalyviai taip pat galėjo mėgautis Palermo grožiu – buvo surengta ekskursija, leidusi geriau pažinti vietos kultūrą ir istoriją.
Šis projektas ne tik suteikė praktinių žinių, bet ir paskatino dalyvių bendradarbiavimą bei kūrybiškumą, rengiant inovatyvius mokymo sprendimus ugdymo procese.
Alla Chvostova, anglų kalbos mokytoja, Lydija Dronova-Platbarzdė, matematikos mokytoja, Kristina Rimkuvienė, informatikos mokytoja
PRISIJUNKITE PRIE MŪSŲ MOKANT INOVATYVIAI!
JOIN US IN INNOVATING LEARNING!