Lapkričio 15-18 dienomis Palerme (Italija) vyko Erasmus+ ARIES (Papildytos realybės (AR) technologija geresniam švietimui Europos mokyklose) 2023-1-IT02-KA220-SCH-000159590 projekto profesinio tobulėjimo mokymai (CPD), kuriuose dalyvavo mūsų mokyklos pedagogai: Alla Chvostova, Lydija Dronova-Platbarzdė ir Kristina Rimkuvienė. Mokymai subūrė švietimo specialistus iš projekto partnerių šalių: Italijos, Graikijos, Vokietijos ir Lietuvos. Mokymai buvo orientuoti į naujausias technologijas ir kūrybinius metodus, siekiant padėti mokytojams sukurti įtraukiančias ir inovatyvias mokymosi patirtis, tas dalyviai įgijo vertingų žinių ir įgūdžių, kurie padės tobulinti mokymo praktiką, ypač naudojant papildytą realybę (AR) kaip priemonę mokinių mokymui.
Papildyta realybė (AR) buvo pristatyta kaip galingas įrankis, padedantis mokiniams geriau įsisavinti medžiagą, vizualizuoti sudėtingus konceptus ir patirti mokymosi procesą interaktyviai. Tokios technologijos gali padidinti įsitraukimą ir skatinti gilų įvairios mokomosios medžiagos supratimą. Vizualizacijos gali suteikti aiškumo ir padėti susieti teoriją su praktika. Akcentuotas Dizaino mąstysenos (Design thinking) metodas, kuris remiasi kūrybiniu problemų sprendimo procesu, skatinančiu inovatyvumą ir įtraukumą. Šis metodas padeda dalyviams generuoti naujas idėjas, kurti produktus, spręsti problemas. Dizaino mąstysenos metodas ypač svarbus, nes skatina kūrybiškumą ir bendradarbiavimą, taip pat leidžia įsiklausyti į dalyvių poreikius ir sukurti aplinką, kuri būtų pritaikyta šiuolaikiniams iššūkiams.
Profesinio tobulėjimo mokymuose buvo derinami teoriniai ir praktiniai užsiėmimai, leidžiantys dalyviams tiesiogiai patirti dizaino mąstysenos procesą ir papildomos realybės galimybes. Tad mokytojai galėjo ne tik išmokti naujų metodų, bet ir išbandyti juos realiose situacijose, įgyti praktinių įgūdžių, kuriuos galima taikyti kasdienėje veikloje mokyklose. Mokymų dalyviai taip pat įgijo svarbių kompetencijų, kurios leis jiems tapti šiuolaikinio, inovatyvaus švietimo lyderiais, gebančiais įkvėpti ir motyvuoti mokinius bei kolegas.
Vyko diskusijos, praktiniai užsiėmimai siekiant išbandyti AR/VR technologijas. Buvo pristatytos skirtingos priemonės, skirtos AR/IR turiniui kurti, aptartos jų stipriosios ir silpnosios pusės bei praktiniai pritaikymo pavyzdžiai skirtinguose mokomuosiuose dalykuose. Be mokymų, dalyviai taip pat galėjo mėgautis Palermo grožiu – buvo surengta ekskursija, leidusi geriau pažinti vietos kultūrą ir istoriją.
Šis projektas ne tik suteikė praktinių žinių, bet ir paskatino dalyvių bendradarbiavimą bei kūrybiškumą, rengiant inovatyvius mokymo sprendimus ugdymo procese.
Alla Chvostova, anglų kalbos mokytoja
Lydija Dronova-Platbarzdė, matematikos mokytoja
Kristina Rimkuvienė, informatikos mokytoja