I klasių mokiniai labai atsakingai ruošėsi Mokytojų dienai. Teko rimta užduotis – tapti mokytoju ir vesti pamoką savo klasės draugams. Reikėjo daug išradingumo ir kūrybiškumo, juk teko sukurti matematikos, biologijos, anglų kalbos, etikos, lietuvių kalbos, fizinio ugdymo pamokas tema – „Italija. Venecijos kaukių karnavalas“. Pamokose nuvilnijo charizmatiškoji, temperamentingoji, su savo giliomis tradicijomis ir papročiais –Italija.
Nauja patirtis „naujiems“ mokytojams ir klasės draugams, nauja pažintis su mokytojo darbo ypatumais, naujų žinių diena – kitokia diena mokykloje.
Jurgita Dembinskienė, I klasių kuratorė
Spalio 5 d., Mokytojų dieną, mokiniai turėjo puikią galimybę „Pasimatuoti mokytojo profesiją“: jie vedė lietuvių kalbos, istorijos, matematikos, fizinio ugdymo, anglų kalbos, biologijos ir kitas pamokas. Mokinių mintys po vestų pamokų:
Pirmokų mintys
Vedžiau istorijos pamoką. Klasiokai pakankamai aktyviai dirbo, atsakė į pateiktus klausimus, net atliko mano skirtą užduotį. Jeigu tektų galimybė vesti pamoką dar kartą, sutikčiau ir manau, kad pasisektų dar geriau. Nors nelengva suvaldyti klasę, bet yra labai smagu, kai pamatai, kad tavęs įdėmiai klausosi. Mokytojo darbas iš tiesų yra labai sudėtingas ir keliantis daug iššūkių, bet kai gauni atgalinį ryšį, juk visi vargai pasimiršta.
Antrokų mintys
Aš vedžiau lietuvių kalbos pamoką. Tai buvo smagi patirtis. Besiruošdama pamokai ir pati daug sužinojau. Supratau, kad stovėti mokytojo vietoje ir aiškinti pamoką nėra taip lengva, kaip kartais gali pasirodyti. Suvaldyti, sudominti klasę bei pasiruošti pamokai reikalauja daug darbo ir pastangų, todėl nuo šiol mokytojų darbą vertinsiu dar labiau.
Mokytojo profesija yra labai sunki. Ne tik morališkai, bet ir fiziškai. Visas pasiruošimo momentas užima ne vieną ir ne dvi valandas. Aš visą gyvenimą gerbiau mokytojus, tačiau pabuvusi jų vietoje, mano pagarba jiems dar padidėjo ir galiu prieš juos nusilenkti už sutektas žinias ir kantrybę.
Man labai patiko vesti pamoką, turėjau galimybę pagerinti savo viešojo kalbėjimo sugebėjimus, labiau susipažinau su savo klasiokais. Manau, kad mokytojai irgi patiko mūsų parodyta iniciatyva, juk ji, nors ir vieną pamoką, tapo mokine ir dalyvavo su kitais pamokoje. Ši diena tikrai buvo labai smagi, įdėjau daug darbo jai pasiruošti ir didžiuojuosi rezultatu, kurį pasiekiau.
Aš ir mano kolega vedėme fizikos pamoką. Didžiausias iššūkis buvo sugalvoti veiklą, kurią darysime per pamoką. Rodėme vaizdo įrašą, komentavome ir kalbėjomės su mokiniais,. Nors man ir mano bendradarbiui profesionalumo šiek tiek trūko, manau, kad puikiai susitvarkėme, o svarbiausia, kad aš ir mano klasė smagiai ir produktyviai praleidome laiką.
Trečiokų mintys
Spalio 5 diena – Mokytojo diena. Šia proga vedžiau etikos ir matematikos pamokas. Etikos pamoka, mano manymu, praėjo puikiai. Buvo smagu įsijausti į mokytojos vaidmenį, kalbėdama prieš klasę, įgavau daugiau pasitikėjimo savimi, tačiau iškilo ir sunkumų. Vienas didžiausių – pasiruošti pamokai. Nors atrodo, kas ta etika, ateini, pasakai temą ir visi diskutuoja. Deja, norint įtraukti ir sudominti visus mokinius, reikia daug daugiau pastangų ir laiko. Būtina galvoti apie kiekvieną, juk visi esame skirtingi: vieni gali laisvai kalbėti prieš klasę įvairiomis temomis, o kiti jaučiasi nedrąsiai. Ruoštis matematikai buvo be galo sunku – norėjosi pateikti įvairesnių užduočių, tad teko informacijos ieškoti ir kituose 11 klasės išplėstinio kurso vadovėliuose. Tačiau kai pasibaigus pamokai, mokiniai dėkojo už gerai praleistą laiką, buvo gera. Mokytojas – svarbus asmuo mūsų gyvenime, tačiau juo gali būti ne kiekvienas. Tam reikia daug kantrybės, atsakomybės, mokėjimo bendrauti.
Su klasės drauge vedžiau matematikos pamoką. Ruoštis pamokai buvo kiek sunkoka, nes norėjosi padaryti, ir kad būtų įdomu, ir kad nebūtų per daug sunku, ir kad mokiniai galėtų tiesiog pasimėgauti šia pamoka, ir kad bent kažkiek pasiruoštų ateinančiam matematikos kontroliniam darbui. Vedant pamoką, buvo šioks toks stresas, nes bijojau, kad skaidrėse, uždaviniuose nebūčiau palikusi klaidų. Supratau, kad būti mokytoja yra sunku ir ruošiantis pamokoms reikia įdėti labai daug darbo.
Vedžiau lietuvių kalbos, matematikos ir fizinio ugdymo pamokas. Žinoma, pasiruošimas pareikalavo nemažai laiko, tačiau buvo labai įdomu ir smagu! Kadangi turiu planų ir savąją ateitį sieti su mokytojo profesija, tai ši patirtis, manau, man dar kartą leido suprasti, kad man patiktų planuoti ir ruoštis bei bendrauti su klasėje esančiais mokiniais. Stengiausi, jog pamokos būtų įdomios, kad visi būtų patenkinti ir iš pamokos išeitų su šypsenomis veiduose!
Laimutė Vielikėnienė, profesijos patarėja