IM, IIM, IIS klasių mokiniai pilietiškumo pamokoje diskutavo, ar tikras pilietis turėtų puikiai žinoti savo miesto istoriją. Nuspręsta, kad piliečiu gali vadintis žmogus, kuris pažįsta, žino, gali kitus informuoti apie artimos aplinkos (giminės, gimnazijos, miesto) ypatumus. Taip, pasaulis, Europa labai svarbūs ir įdomūs. Vis tik suprantame, kad Lietuvos miestų gatvės, paminklai, atminties ženklai kartais net iškalbingesni, bet mes arba jų nežinome, arba negebame jais didžiuotis.
Balandžio 7 d. pasiryžome dar kartą apsilankyti Baltų centre, kad galėtume išbandyti stalo žaidimą „Atrakink miesto istoriją!“ bei pasitikrinti, ar mes turime pakankamai istorinių žinių apie savo miestą. Susiskirstėme į 4 grupes (tiek yra žaidimo stalų), parinkome komandoms pavadinimus, kapitonus, išgirdome žaidimo taisykles. Kai kurioms klasėms buvo leista naudotis internetine paieška, užduotims atlikti buvo skirta tik 1–2 minutės. Ir prasidėjo! Svarbiausia buvo gebėti sumaniai komandoje pasidalinti veiklomis. Teko atsakyti į pasirenkamuosius klausimus bei sėkmingai įveikti užduotį „netikėtumo kortelėse“, kurių sąlygos reikalavo vienam komandos nariui suformuluoti objekto pavadinimą nepanaudojant žodžio pavadinimo, o komandai įvardinti tą objektą. Tai buvo ypač įdomi, bet gana sunki užduotis. Išaiškėjo komandos, kurios surinko daugiausiai taškų. Jos gavo simbolinį raktą, nes sugebėjo atrakinti miesto istoriją. Žaidimas mokiniams labai patiko, nes prireikė ne tik žinių, kūrybingumo, bet ir puikių komandinio darbo gebėjimų. Komandos, gavusios simbolinius miesto istorijos raktus, patvirtino, kad piliečiui būtina puikiai žinoti miesto istoriją.
Žaidimo organizatoriai žavėjosi mokinių žiniomis ir buvo dėkingi mokiniams, nes pateikėme konkrečių pasiūlymų, kaip būtų galima patobulinti šį puikų žaidimą.
Valda Kizevičiūtė, istorijos mokytoja