Spalio 9 d. I kl. mokiniai dalyvavo STEAM dienoje. „Skatinti tyrimais grįstą mokymą(si), domėjimąsi STEAM mokslais” – tokį tikslą iškėlė gimnazijos gamtos m. mokytojos: V. Savickaitė, K. Muraškienė, D. Vaičekauskienė, R. Valčiukienė, kurios ir organizavo tos dienos veiklas.
Mokiniai atliko du biologijos praktikos darbus: „Jungiamųjų audinių atpažinimas šviesiniu mikroskopu“ ir „Žmogaus burnos ertmės daugiasluoksnio epitelio ir išilginio skersaruožio raumeninio audinio atpažinimas šviesiniu mikroskopu“. Dirbdami porose mokiniai turėjo atpažinti audinius, nurodyti jų sandaros ypatumus, susijusius su atliekamomis funkcijomis bei tai pavaizduoti piešiniu.
Fizikos laboratorijoje mokiniai atliko praktinį darbą „Kietojo kūno savitosios šilumos apskaičiavimas“, kurio metu turėjo išmatuoti kambario temperatūros vandenyje (t1), verdančiame vandenyje pakaitinto kietojo kūno (svarelio, t2) temperatūras. Matuoti teko paprastu termometru ir skaitmeniniu infraraudonųjų spindulių termometru, o pagal gautus duomenis apskaičiuoti kietojo kūno savitąją šilumą (c).
Edukacijai „Natūralių kvepalų gamyba” pasinaudota Kultūros pasu. Mokiniai buvo pakviesti pažinti kerintį parfumerijos meną ir išmokti sukurti asmeninių kvepalų formulę. Užsiėmime jie degustavo daugybę skirtingų eterinių aliejų – nuo prabangių gėlių aromatų iki citrusinių ir prieskoninių kvapų. Pradedantys kvepalų kūrėjai turėjo galimybę sukurti savo unikalius kvepalus, kurie bus nuostabi dovana sau ar draugui.
Atėję į chemijos laboratoriją, mokiniai atliko praktinį darbą „Spalvoto cukraus piramidė“, kurio metu turėjo paruošti tris skirtingos koncentracijos cukraus tirpalus. Pritaikę dailės pamokų žinias, tuos tirpalus nudažė guašu (šalia negalėjo būti mėlyna ir raudona, juk šios spalvos susimaišo). Paruoštus tirpalus reikėjo supilti į matavimo cilindrą (nuo didžiausio tankio iki mažiausio).
IY kl. mokinių mintys apie STEAM dieną:
„Atlikome biologijos praktinį darbą, kurio metu tyrinėjome žmogaus burnos epitelio ir skersaruožio griaučių audinius. Patyrinėję šių audinių preparatus, turėjome juos aprašyti, palyginti ir atsakyti į teorinius klausimus. Atliekant šį darbą, kažkokių sunkumų nekilo, buvo labai įdomu išvysti tai, ko negalima pamatyti plika akimi. Atlikdami šį praktinį darbą, pagilinome jau ankstesnėse klasėse apie audinių sandarą įgytas žinias, prisiminėme neseniai biologijos pamokose išmoktus dalykus (pavyzdžiui, kaip taisyklingai naudotis mikroskopo funkcijomis ir kaip aprašyti praktinį darbą). Šias įgytas žinias galima pritaikyti ne tik mokantis biologijos ir atliekant praktikos darbus, bet ir mokantis chemijos.“ Kristiana Kasparova
„Darbas buvo atliekamas poromis. Pamoka tikrai buvo įdomi, juk galėjome savo akimis pro šviesinius mikroskopus išvysti, kaip atrodo raumeniniai audiniai. Visiems sekėsi neblogai, daugumai nekilo problemų su audinių atpažinimu, bet jų iškilo, kai reikėjo įvardyti ląstelių sandarą. Be abejo, buvo galima naudotis vadovėliais, pratybomis ir sąsiuvinyje esančiais užrašais. Nesupratus užduoties, buvo galima konsultuotis su mokytoja arba savo praktikos darbo partneriu. Manau, visiems ši pamoka patiko.” Gintarė Kleinauskaitė
„Kvepalų gamyba man paliko labai didelį įspūdį! Niekada negalvojau, kad galima pasigaminti kvepalus pačiam! Ypač nustebino faktas, kad tai tikrai nėra taip sunku. Galbūt nepasidarysi geriausių kvepalų, bet bent būsi išbandęs. O gal net savo ateitį norėsi susieti su kvepalų gamyba? Kas gali žinoti, gal tapsi geriausiu kvepalų gamintoju? Kvepalų gamybai reikia labai nedaug. Pirmiausia jūs gaunate galimybę išsirinkti, kokie kvapai jums patinka, tai darote uostydami įvairius kvapus, juos įvertinate pliusu arba minusu. Kai jau išsirenkate sau patinkančius, skaniai kvepiančius, sudarote būsimų kvepalų formulę. Pilate savo pasirinktus kvapus į eleksyrą ir belieka indelį pasukioti, kad truputėlį kvapai susimaišytų. Viską supilate į duodamą kvepalų indelį ir turite pasigaminę kvepalus savomis rankomis! Labai smagi patirtis!“ Emilija Sarapinaitė
„Chemijos pamokos tikslas – atlikti bandymą, kurio metu sužinotume skysčių tankius. Pamokos pradžioje prisiminėme, kaip reikia matuoti skystį matavimo cilindru. Tai padarę, pasvėrėme cukrų, kurio į tris matavimo stiklines pylėme po skirtingą kiekį (5g, 12g, 25g). Cukrų ištirpinome vandenyje ir nudažėme skirtinga spalva. Stiklinių turinį supylėme į matavimo cilindrą – nuo tankiausio iki mažiausiai tankaus. Kadangi cukraus kiekis tirpaluose skirtingas, jie nesusimaišė. Man asmeniškai to padaryti nepavyko, nes cukrų matavau be svarstyklių, tačiau net ir nesėkmingas rezultatas mane išmokė daug dalykų, kuriuos panaudosiu ateityje.“ Bernardas Liberis
„Fizikos užsiėmimo metu buvo daug praktikos darbo ir tai buvo labai naudinga. Matavome temperatūrą, skaičiavome, daug skaičiavome. Pamoka suteikė naujų išbandymų ir žinių.“ Viltė Rimkutė
Romualda Pupinytė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Nuotraukos: Jurgita Dembinskienė