Spalio 8 d.  gimnazijos I kl. mokiniai dalyvavo STEAM atradimų dienos renginyje, jie dalyvavo įvairiose edukacijose, atliko praktikos darbus.

Praktikos darbas „Spalvoto cukraus piramidė“

Šiame užsiėmime mes praplėtėme savo žinias apie sočiuosius, nesočiuosius ir persotintus tirpalus. Mokėmės išgirsti viską, ką sako mokytoja, nes jei neišklausai iki galo, piramidė susilieja į vieną spalvą. Bėrėme tris skirtingus cukraus kiekius į tris skirtingas stiklinaites su 30 ml vandens ir dažėme skirtingomis spalvomis, po to labai atsargiai supylėme į matavimo cilindrą ir stengėmės, kad spalvos nesusimaišytų. Nors šią dalį įvykdyti pavyko ne visiems mokiniams, bet visiems vis tiek buvo labai smagu! Lyginome rezultatus, aiškinomės, kokias klaidas padarėme, kodėl vieniems pavyko, o kitiems – ne. Praktikos darbui vadovavo chemijos mokytoja Virginija Savickaitė.

Edukacija „Užfiksuota šviesa: chemija ir fotografija

Darbuotojos iš VšĮ „Projektų studija” pristatė fotografijos istoriją, supažindino su fotografijos rūšimis. Sužinojome, kaip veikia fotoaparato objektyvas, netgi papasakojo, kaip įmanoma patiems pasidaryti fotoaparatą, kurį naudodavo seniau. Praktinėje užsiėmimo dalyje pamatėme, kaip vyksta cianotipijos procesas ir kaip gimsta analoginė fotografija. Nudažėme popieriaus lapą dažais, kurie jautrūs ultravioletinei šviesai, uždėjome daiktus, augalus ant to popieriaus lapo ir pakišome po aparatu, kuris šviečia ultravioletine sviesa.  Uždėtų daiktų siluetas pasilieka ant popieriaus lapo lyg nuotrauka. Taip išsiaiškinome vaizdo atsiradimo bei fiksavimo cheminį mechanizmą. Kartu su dailės mokytoja Jovita  Ratnikiene surengsime parodėlę.

Edukacija „Natūralių kvepalų gamyba“

Užsiėmimo metu gaminome natūralius kvepalus iš eterinių aliejų. Pirmiausia, pildėme lapelį,  kuriame buvo surašyti įvairūs kvapai, mes turėjome kiekvieną pauostyti. Išsiaiškinę, kokie kvapai mums patinka, galėjome pasigaminti kvepalus. Edukacijoje mums paaiškino kvepalų natų reikšmes, sužinojome, kad gaminti kvepalus nėra taip lengva, ypač pagaminti kvepalus, kurie maloniai kvepia. Šis užsiėmimas daugumai pirmokų patiko labiausiai.

Praktikos darbams „Gyvūninių audinių atpažinimas šviesiniu mikroskopu“ ir „Jungiamųjų audinių atpažinimas šviesiniu mikroskopu“ vadovavo biologijos mokytojos: Kristina Muraškienė ir Danguolė Vaičekauskienė. Poromis tyrinėjome  epitelinį ir raumeninį audinį ir turėjome išsiaiškinti jų sandarą, nustatyti tipą ir kt. Dirbome stropiai, nes supratome, kad tai pravers atliekant kitus praktinius darbus ir padės geriau pasiruošti kontroliniam darbui.

Anna Sutkutė, Raimonda Ulčinaitė, IP kl. mokinės
Ainė Montvilaitė, IM kl. mokinė