Sveikiname didždvariečius „Moksleivių teisinio švietimo programoje 2020“ laimėjusius prizines vietas:
II vieta – Viltė Novikovaitė, TB1 kl. mokinė
III vieta – Titas Burneckas, IVc kl. mokinys
Teisininkas – tai profesija, apipinta įvairiausių mitų. Vieni teisinininkus įsivaizduoja kaip popierizmu užsivertusius naktinius žmogystas, kiti – kaip kostiumuotus stiklinių pastatų gyventojus. Nors tai, be abejo, hiperbolizuotas teisininko vaizdinys, tačiau kalbų apie juos man teko girdėti labai įvairių.
Šį rudenį nusprendžiau prisijungti prie Moksleivių teisinio švietimo programos ir pasimatuoti advokato mantiją. Pirmasis programos  etapas buvo skirtas jaunuoliams, besidomintiems teise. Kiekvieną  šeštadienio rytą apie 80 moksleivių susitikdavo su studentais paskaitose (jose buvo pristatyta civilinė, baudžiamoji, darbo, administracinė teisė). Išklausę bent 50 proc. šių paskaitų, dalyviai turėjo galimybę dalyvauti teste bei patekti  į teisminės inscenizacijos etapą.
Visai netikėtai tarp tų kelių išrinktųjų atsidūriau ir aš. Būtent šiame etape prasidėjo visi teisiniai smagumai. Dalyviai buvo sukirstyti į ieškovus ir atsakovus. Ir vieni, ir kiti gavome realią istoriją. Ieškovai turėjo atsirinkti argumentus, kad galėtų kaltinti, o atsakovai – gintis. Nebuvo taip paprasta, kaip pasirodė iškart. Turbūt daugeliui mūsų pirmą kartą teko pavartyti civilinį kodeksą. Jei kam tikrai patiko skaityti, turėjo galimybes susipažinti ir su jau laimėtomis bylomis.
Taigi veiksmas prasideda: ruošiame ieškinį, siunčiame atsakovui ir laukiame atsakymo. Nesitikėjau, jog teisėje tiek kūrybos ir interpretacijos (kiekvienas įstatymas gali būti palankus ir ieškovui, ir atsakovui, jei tik sugebėsi išspausti iš jo tai, ko tau reikia).
Man asmeniškai pasirodyti pavyko puikiai, todėl patekau į finalą, kurio užduotis –  dar didesnis kompleksinių interpretacijų kratinys. Po  pamokų griebdavau analizuoti teisinius šaltinius. Labai savimi didžiuojuosi, mat nugalėjau ieškovus ir   bendrame reitinge man pavyko užimti net II vietą! Komisija, kuri vertino mūsų, ieškovų ir atsakovų, kalbas, buvo išties kompetentinga: Lietuvos aukščiausiojo teismo teisėja, teisminių ginčų ekspertas ir jaunesnysis teisininkas, dar studijų laikais užsitarnavęs teisminių inscenizacijų nugalėtojo vardą.
Supratau, kaip sunku ir įdomu būti advokatu, kaip svarbu įdėmiai ir kritiškai analizuoti medžiagą, o svarbiausia supratau, jog teisingumo jausmas mano viduje gyvas!
 Dėkoju Europos studentų teisininkų asociacijai ELSA už suteiktą galimybę ir prasmingas pamokas.
Viltė Novikovaitė, TB1 kl. mokinė
Lapkričio 14 d. įvyko „Moksleivių teisinio švietimo programos 2020“ teismo inscenizacijos etapo finalas. Nevyriausybinės organizacijos „ELSA Lithuania“ teisės studentai skaitė paskaitas apie 8 skirtingas teisės sritis, teko laikyti išgirstų teorinių žinių testą bei įveikti teismo inscenizacijos pusfinalio etapą.
Labai smagu, jog pavyko patekti tarp 4 stipriausių komandų bei finale užimti garbingą III vietą. Apskritai projektas suteikė begalę neįkainojamų žinių, nuostabios patirties bei galimybę savo kailiu patirti, ką reiškia būti advokatu, ginti savo atstovaujamą klientą ir kaip atrodo teisminis procesas iš arti. Tai leido paneigti įvairius vyraujančius teisininko darbo mitus bei stereotipus.
Mano nuomone, žinoti savo teises, tam tikrus teisinius aspektus šiais laikais yra būtina ne tik teisininkui, bet ir paprastam piliečiui, tad raginu šį konkursą pasižymėti kalendoriuje ir kitais metais būtinai jame dalyvauti!
Titas Burneckas, IVc klasė